15 aastat kogemust valdkonnas
500+ tehtud objekti
2433 ruutu paigaldatud vedelplasti
8 spetsialisti tööl

Katuste ehitus ja remont

Lamekatuste ehitus

Ehitame ja remondime lame- ja pööratud katuseid. Soojustame ja teeme erinevaid töid, mis on seotud lamekatustega. Paigaldame lamekatustele  PVC, modifitseeritud bituumen (SBS), polüurea, polüuretaan ja PMMA vedelplast katusekattematerjale. Anname oma töödele 5 aastase garatii ja lahendustele kuni 25 aastase garantii. Paigaldame katustele turvavarustust.

Lamekatuste remont

Oleme spetsialiseerunud lamekatuste ehitamisele aga samuti remondime erinevat tüüpi katuseid, kus kasutame selleks vedelplastmaterjale. Reeglina hakkavad katused lekkima just liidetest. Probleemi lahendamiseks on meil valikus PMMA vedelplastid (Triflex ProDetail), mis kivistuvad umbes 15-30 minutiga sõltuvalt välistemperatuurist.

Kui vana kivi, plekk-, bituumen-, PVC kattega lamekatus, millel on palju läbiviike, hakkab lekkima ja mida ei saada pidama ning on väga keeruline leket peatada, siis selle parandamiseks kasutame polüuretaan ja PMMA materjale.

Katuse tüübid, millega aitame

Peamised katuse tüübid on lamekatus (10% e. 5,7º või laugemad) ja kaldkatus.

Lamekatuse alamtüüpideks võib lugeda rohelist katust ehk rohekatust, mis omakorda jaguneb vastavalt sellele, millist taimestikku kasutada, näiteks kõrghaljastusega katuseaed ja madala heinkattega muru- e. mätaskatus.

Rohelise katuse konstruktsioon on tehniliselt lahendatud pööratud katusena, mis tähendab seda, et hüdroisolatsioon, näiteks Triflex ProTect ja ProDetail, paikneb otse katusekonstruktsioonil ja selle peal on soojustus (XPS) ning muld ja taimestik koos drenaaži või niiskusthoidvate kihtidega. Kui ei ole roheline katus, siis pealmiseks kihiks on tavaliselt betoon või sillutiskivi.

Pööratud katus on vajalik ka sellistes konstruktsioonides, mis peavad taluma autode liiklust. Pealmine betoon võtab vastu ja jaotab masinatelt tuleva koormuse, ning hüdroisolatsioonil olev liugekiht kaitseb hüdroisolatsiooni autode liikumisest ja temperatuurikõikumistest tulenevast hõõrdumistest.

Kui murukatust ei ole plaanis rajada või selle hooldamine ei mahu plaanidesse, siis võib mõelda pruuni katuse ehk pruunkatuse peale. Pruuni katuse ülesehitus on peaaegu sama, mis rohelisel katsusel.

Elu teeb lihtsamaks see erinevus, et kui rohelisele katusele pead sobilikud taimed istutama ning lisaks seda kõike hooldama, et taimed kasvaks, siis pruuni katuse pealmine kiht on lihtsalt u. 150mm mulda ning ülejäänud töö teeb loodus. Sinna hakkavad kasvama täpselt need taimed mille seemned on tuul või linnud sinna toonud. Kui ilm on kuiv, siis kuivab ära ning pind pruunistub.

Kasutusel on ka sinine katus ehk sinikatus, mille omapäraks on see, et sellel katusel kogutakse vihmavett. Selle eesmärgiks võib olla rohekatuse kastmisvee kogumine ning linna kanalisatsiooni koormuse vähendamine ja reguleerimine. Probleemiks on kandekonstruktsioon koormustaluvus ning hästi planeeritud üleliigse vee äravool, mis ei uumistuks. Vettpidavaks saab sellise katuse vedelplastmaterjalidega Triflex ProTect ja ProDetail, mis katab katuse pinna koos liidetega ühtlase vuukideta massiga.

Tavalised lamekatused

Tavaliste lamekatuste puhul on kattematerjalideks bituumenrullmaterjalid ja PVC. Nende materjalide eeliseks on odavus ja PVC puhul ka paigalduskiirus. Meie arvates üheks hinna ja kvaliteedi parimaks katuste lahenduseks on läänes või põhjamaades toodetud bituumenrullmaterjal kus kõik läbiviigud, ülespöörded ja detailid tehakse vettpidavaks vedelplastmaterjale kasutades. Selline lahendus töötab aastakümneid.

Heaks lahenduseks renoveeritavate katuste hüdroisolatsiooni värskendamiseks ja parandamiseks on kogu olemasolev katuse pind üle katta vedelplastmaterjalidega, näiteks Triflex ProTect ja ProDetail. Allolev bituumenrullmaterjal, PVC ja plekk-katus saab üleni kaetud vuugivaba vettpidava kihiga, mida paigaldatakse tuletöid tegemata.

Külmad ja soojad lamekatused

Soojadel lamekatustel asub veekindel bituumenrullmaterjal otse soojustuse peal. Kasutatakse ka soojustuse pealmise kihina katuses rõhku alandavat tuulutussoontega villaplaati. Tuulutussooned ühendatakse omavahel peakanalitega ja viiakse läbi alarõhutuulutite katusest välja. Kui alarõhutuuluteid ei taha või ei ole võimalik kasutada, siis saab tuulutuse ehitada läbi parapeti välisserva. Üldjuhul parapeti tuulutust me ei soovita, sest läbi parapeti tuulutusavade võib lumi ja vihm tuulega katust märgama hakata.

Külmadel lamekatustel on soojustus ja vettpidav katusekate eraldatud tuulutusvahega. Kui soojadel lamekatustel läheb vettpidav kiht otse soojustuse peale, siis külmadel paigaldatakse vettpidav kate alt avatud puitplaadile, näiteks sulunditega OSB3 plaat.

Konstruktsiooniline ülesehitus hoone seestpoolt tulles on järgmine: aurutõke, sarikate vahel soojustus, soojustuse ja sarikate peal tuuletõke, tõsteliist, puitplaat koos vettpidava kihiga. Tuulutusvahe on ühendatud avatud tuulekasti ning katuse harjaga, mille kaudu saab niiskus katusest välja.

Miks just katuseprofid valida vett takistama?

Meie eesmärk on olnud alati see, et saaksid meilt nii asjaliku nõu, kui ka lahenduse, mis päriselt ka vett peab. Kliki ja vaata, millele me rõhku pöörame.

Mõtleme päriselt kaasa

Kuulame kõigepealt ära probleemi, süveneme ja alles siis pakume välja, mis oleks parim lahendus antud olukorras.

Kõrge tööeetika

Pingutame selle nimel, et meiega oleks mõnus koostööd teha. Korrektne ja viisakas käitumine objektil ning enda järelt koristamine on meie jaoks elementaarne nagu noa ja kahvliga söömine.

Näidislahendus

Põrasast kotis ei soovi keegi osta ega ka meie müüa. Võimaluse korral teeme näidislahenduse, et saaksid näha ja katsuda, milline näeb päriselt välja lõpptulemus.

Võta meiega ühendust või tule külla

Kui vajad nõu või abi meestelt, kes lihtsalt ei räägi vaid ka päriselt teevad, siis kirjuta või helista meile.



Võta meiega ühendust